مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

اول مهر امسال ۲۶ هزار معلم در کرمانشاه راهی کلاس درس می‌شوند 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از حضور ۲۶ هزار معلم در کلاس درس در اول مهر امسال، در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴ 13 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سلمان محمدی امروز سه‌شنبه (۲۳ مردادماه) در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با بیان اینکه اول مهر ۲۶ هزار معلم در استان راهی کلاس درس می‌شوند، اظهار کرد: در تلاشیم با برنامه‌ریزی مناسب، اول مهر هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم و هیچ معلمی بدون کلاس درس نماند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود اول مهر امسال ۳۷۰ هزار دانش آموز در استان، راهی کلاس درس شوند که ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر آنها کلاس اولی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی استان در ناحیه سه شهر کرمانشاه کمتر از دیگر نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان است، تصریح کرد: به دلیل تراکم بالای آپارتمان‌نشینی در ناحیه سه شهر کرمانشاه با کمبود فضای آموزشی در محله‌های ۲۲ بهمن و دیگر محلات زیرمجموعه ناحیه سه شهر کرمانشاه مواجه هستیم که همین مسئله سبب شده آمار دانش‌آموزان کلاس‌های درس این محلات بالا باشد.

محمدی ادامه داد: بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت دانش آموزان است، و از خانواده‌ها خواست دانش‌آموزان را در نزدیکترین مدرسه محل سکونتشان ثبت نام کنند.

محمدی در ادامه با بیان اینکه از مدارس خواسته شده هنگام دریافت کارنامه و ثبت نام دانش آموزان برای دریافت شهریه به خانواده‌ها سخت گیری نکنند، عنوان کرد: دریافت شهریه حین دریافت کارنامه و ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست، ولی خانواده‌ها با مشارکت داوطلبانه می‌توانند مدارس را یاری دهند.


محمدی تاکید کرد: در مورد روپوش دانش‌آموزان هم از مدیران مدارس خواسته شده به دانش‌آموزان سخت‌گیری نکنند.

محمدی با اشاره به اهتمام مجموعه آموزش و پرورش برای جلوگیری از بازماندن  دانش‌آموزان از تحصیل در استان، تشریح کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند که با پیگیری‌های صورت گرفته برای بازگرداندن این دانش‌آموزان به فرایند تعلیم، هزار و ۸۰۰ نفر از آنها به مدارس بازگردانده شدند. 

وی ادامه داد: ۷۰۰ نفر دیگر لزوماً بازمانده از تحصیل نیستند، زیرا ممکن است به دلیل مهاجرت به دیگر استان‌ها و یا حتی خارج از کشور رفته باشند.

محمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی سرویس مدارس نیست، بیان کرد: خانواده‌ها باید برای استفاده از دانش‌آموزان از سرویس مدرسه در سامانه «سپند» ثبت نام‌ کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰ سهمیه استخدامی برای جذب معلم آموزش ابتدایی برای استان در نظر گرفته شده، افزود: در دو سال اخیر قریب چهار هزار نفر جذب آموزش و پرورش استان شده‌اند که تلاش شده در گزینش مبتنی بر شایسته گزینی تنها افراد توانمند جذب آموزش و پرورش شوند.
 
محمدی افزود: هم اکنون در استان ۲۶ هزار فرهنگی داریم که حدود ۲۰ هزار نفر آنها معلم هستند که از این تعداد یک چهارم آنها استخدامی جدید هستند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته قریب ۳۷ زمین چمن مصنوعی در مدارس مناطق کم برخوردار استان ساخته شده، اضافه کرد: ۱۴ استخر دانش‌آموزی در دست ساخت بوده و ۱۷ سالن ورزشی و کلاس درس تربیت بدنی با اولویت مدارس دخترانه در استان در دست ساخت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار